Muse - Shrinking Universe (Youtube 音檔)

Cast your ideals onto me
妳對我寄予厚望
And I'll show you what you really need
但我會讓妳知道哪些才是妳真需要
Give too much attention
妳密切留意我的行為
And I'll reflect your imperfections
而我會讓妳知道妳身上有多少缺陷

Can't you see it's over
妳看不出來我們之間已經完蛋了嗎
Because you're the god
因為妳現在只侷限在
Of a shrinking universe
妳那縮水的世界裡了

Purposeless survival
我沒意義地生存著
Now there's nothing left to die for
沒有值得犧牲的事物
So don't struggle to recognize
也甭花心思去了解
Now the cruelly heart-felt suicide
今人所謂的心死慘狀

Can't you see it's over
妳看不出來我們之間已經完蛋了嗎
Because you're the god
因為妳現在只侷限在
Of a shrinking universe
妳那縮水的世界裡了

Can't you see it's over
妳看不出來我們之間已到此為止
Because you're the god
畢竟妳現在已侷限在
Of a shrinking universe
那縮水到只夠容納妳自己的世界裡了

Lyrics by Muse/顥德 譯(Chinese Translation by Xconzona Deckons)
如有侵權敬請告知;亦歡迎各方指教!
arrow
arrow
    全站熱搜

    xconzona 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()