再來要介紹的這首歌,是謬思樂團(Muse)在2006年的專輯
《Black Holes And Revelations》裡收錄的歌曲《Starlight(星光)》
這首歌的弦律以及歌詞,
讓它深受歌迷的喜愛,
現在也幾乎是Live必唱的抒情搖滾歌曲~

Muse - Starlight (點擊以顯示YouTube MV)

我個人比較偏好下面這個live版的影片,畫質比較好~
Muse - Starlight (Live At Rome Olympic Stadium)

Far away
遠方
The ship is taking me far away
時間洪流的船將帶我前往
Far away from the memories
我就快遠離那些回憶
Of the people who care if I live or die
遠離那些在乎我是生是死的人

Starlight
星光
I will be chasing the starlight
我要去追逐星光
Until the end of my life
直到我生命盡頭那一刻
I don't know if it's worth it anymore
我不知道它是否還值得

Hold you in my arms
但我想將妳擁在懷裡
I just wanted to hold you in my arms
我只想要把妳深擁在我懷裡

My life
我的生命
You electrify my life
妳照亮了我的人生
Let's conspire to reignite
讓我們一同去點燃
All the souls that would die just to feel alive
那些願意為了享受生命而願意冒險奉獻的靈魂

I'll never let you go
但我不會讓妳離我遠去
If you promise not to fade away
除非妳(我的星光)承諾妳不會消失
Never fade away
永遠不會褪去光芒

Our hopes and expectations
我們的希望與期待
Black holes and revelations
就像在宇宙黑洞中開出了啟示
Our hopes and expectations
我們的希望與期待
Black holes and revelations
就像在宇宙黑洞中開出了啟示

Hold you in my arms
我想將妳擁在懷裡
I just wanted to hold you in my arms
我只想要把妳深擁在我懷裡

Far away
遠方
The ship is taking me far away
時間洪流的船將帶我前往
Far away from the memories
我將遠離那些回憶
Of the people who care if I live or die
遠離那些在乎我是生是死的人

I'll never let you go
我不會讓妳離我而去
If you promise not to fade away
除非妳(我的星光)承諾妳不會消失
Never fade away
永遠不會褪去光芒

Our hopes and expectations
我們的希望與期待
Black holes and revelatio-tions
就像在宇宙黑洞中開出了啟示
Our hopes and expectations
我們的希望與期待
Black holes and revelations
就像在宇宙黑洞中開出了啟示

Hold you in my arms
我想將妳擁在懷裡
I just wanted to hold you in my arms
我只想要把妳深擁在我懷裡
I just wanted to hold--
我只想要擁抱--

Lyrics by Muse/顥德 譯(Chinese Translation by Xconzona Deckons)
如有侵權敬請告知;亦歡迎各方指教!

arrow
arrow
    全站熱搜

    xconzona 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()