【[Drill Sergeant]+Psycho/[魔鬼教官]+失心瘋 故事】
心死之後的主人公,
受到了魔鬼教官的提拔。
原先認為是磨練,
但沒想到是一場洗腦儀式,
要他放棄自己的人性、將自己的性命完全交付出去,
而成為一台失心瘋的殺戮機器。

Muse - [Drill Sergeant]+Psycho (Youtube 歌詞影片連結)

【Drill Sergeant】
[If you do not do what you are told to do when you're told to do it, you will be punished.
 Do you understand?]
[我叫你做事的時候,你不做,你就會被嚴懲。聽到沒有?]
(Aye, sir)
(是的,長官!)
[If you leave my base without proper authorisation,
 I will hunt you down and throw your ass in jail. Do you understand?]
[如果你未經許可就離開基地,我會把你抓回來,而且把你關到死。聽到沒有?]
(Aye, sir)
(是的,長官!)
[I can't hear you!]
[我聽不見!]
(Aye, sir!)
(是的,長官!)
Scream it!
[用丹田吼出來!]
(Aye, sir!)
(是的,長官!)
[Your ass belongs to me now!]
[你這條狗命現在歸我管了!]
(Aye, sir!)
(是的,長官!)

【Psycho】
Love, it will get you nowhere
周遭人的關愛才不會帶你去什麼狗屁地方
You're on your own
你只能孤軍奮戰
Lost in the wild
卻迷失在荒郊野外
So come to me now
就來我這吧
I could use someone like you
我會好好利用你這種人
Someone who'll kill on my command
像狗一樣聽從我命令去幹
And asks no questions
而且不得過問

I'm gonna make you
我將會塑造你
I'm gonna break you
我將會粉碎你
I'm gonna make you
我將會塑造你
A fucking psycho
讓你成為一個天殺的神經病
A fucking psycho
天殺的神經病
A fucking psycho
天殺的神經病
Your ass belongs to me now
你這條爛命已經是我的了

[Are you a human drone?]
[你喪失人性了沒?(你成為機器人了嗎?)]
(Aye, sir!)
(是的,長官!)
[Are you a killing machine?]
[你成為殺人機器了沒?]
(Aye, sir!)
(是的,長官!)
[But I'm in control, motherfucker, do you understand?]
[但你還是歸我管,幹他媽的,你知不知道?]
(Aye, sir!)
(是的,長官!)

Your mind is just a program
你的心智不過只是個小程式
And I'm the virus
而我就像電腦病毒
I'm changing the station
改變你原有的迴路
I'll improve your thresholds
而且提升你人性的門檻
I'll turn you into a super drone (super drone)
讓你成為一台冷血機器(沒人性的機器)
And you will kill on my command
而且你服從我命令去幹
And I won't be responsible
我始終都不用負責

I'm gonna make you
我將會塑造你
I'm gonna break you
我將會粉碎你
I'm gonna make you
我將會塑造你
A fucking psycho
讓你成為一個天殺的神經病
A fucking psycho
天殺的神經病
A fucking psycho
天殺的神經病
Your ass belongs to me now
你這條爛命已經是我的了

[Are you a psycho killer? Say "I'm a psycho killer!"]
[你是不是失心瘋殺手?說「我是個失心瘋殺手!」]
(I am a psycho killer!)
(我是個失心瘋殺手!)
[Scream it!]
[用丹田吼出來!]
(I am a psycho killer!)
(我是個失心瘋殺手!)
[Show me your warface!]
[讓我看看你打仗的表情!」
(AHHHH!)
(啊!!!)
[You are a pussy! I said show me your warface!]
[你他媽的娘娘腔!我說讓我看看你兇殘的表情!]
(AHHHH!)
(啊!!!)

I'm gonna make you
我將會塑造你
I'm gonna break you
我將會粉碎你
I'm gonna make you
我將會塑造你
A fucking psycho
讓你成為一個天殺的神經病
A fucking psycho
天殺的神經病
A fucking psycho
天殺的神經病
Your ass belongs to me now
你這條爛命已經是我的了

[I will break you, do you understand?]
[我會粉碎你,你聽到沒有?]
[I will break you, do you understand?]
[我會粉碎你,你聽到沒有?]
[I will break you, do you understand?]
[我會粉碎你,你聽到沒有?]
[I will break you, do you understand?]
[我會粉碎你,你聽到沒有?]
(Aye, sir!)
(是的,長官!)

You fucking psycho
你這天殺的失心瘋病患
Your ass belongs to me now
你這條爛命已經是我的了
Your ass belongs to me now
你這條爛命早就是我的了

【註】
本歌的曲子是來自Muse在演唱會時的即興演奏,
被命名為《"0305030" riff(主唱兼吉他手Matt指出此riff的第一段的吉他指法而名)》,
以往都是接在《Stockholm Syndrome》或是《Map of the Problematique》後面,
例如這個影片(HAARP Live at Wembley Stadium)的6:05到6:46這段。

Lyrics by Muse/顥德 譯(Chinese Translation by Xconzona Deckons)
如有侵權敬請告知;亦歡迎各方指教!

arrow
arrow
    全站熱搜

    xconzona 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()