【Mercy/憐憫 故事】
逐步成為失心瘋機器的主人公,
在潛意識當中覺得自己已經迷失了自我。
於是在完全失去心智之前,
決定放聲呼喚,
尋求外界的憐憫來救贖自己。

Muse - Mercy (Youtube歌詞影片連結)

Muse - Mercy (Youtube MV連結)


Help me, I've fallen on the inside
快來救我,我已深陷其中無法自拔
I tried to change the game
我試著改變遊戲規則
I tried to infiltrate
想要滲透進去
But now I'm losing
但是我已經輸給
Men in cloaks
那些穿著斗篷的人
Always seem to run the show
他們彷彿掌控著一切
Save me from the ghosts and shadows
快從這陰影中將我救贖
Before they eat my soul, yeah
在冤魂吞噬我的靈魂之前

Mercy
憐憫我吧
Mercy
展現慈悲吧
Show me mercy
來救贖我吧
From the powers that be
從這威權當中救我出去
Show me mercy
快來救贖我
Can someone rescue me
有沒有人能夠救我

Absent gods
迷失的神祇
And silent tyranny
和沉默的暴君
We're going under
我們都生活在祂們之下
Hypnotized by another puppeteer
被另一個操偶大師戲弄著
And tell me why the men in cloaks
能不能告訴我為什麼那些穿著斗篷的人
Always have to bring me down
總是想要把我擊倒
Running from the ghosts and shadows
我試著從冤魂和陰影中逃離
The world just disavows, yeah
但這世界似乎否認了我的存在

Mercy
憐憫我吧
Mercy
展現慈悲吧
Show me mercy
來救贖我吧
From the powers that be
從這威權當中救我出去
Show me mercy
快來救贖我
Can someone rescue me
有沒有人能夠救我

Show me mercy
來救救我吧
Show me mercy please
請快來救我

Help me
拜託來救我
I've fallen on the inside
我已深陷其中
And all the men in a cloaks
後面還有一堆人躲藏在陰影當中
Trying to devour my soul
想要吞噬掉我的靈魂

Show me mercy
來救贖我吧
From the powers that be
從這威權當中
Show me mercy
來救贖我吧
From the gutless and mean
從這麻木不仁又殘酷無情的地方
Show me mercy
來救贖我吧
From the killing machines
逃離那些殺人機器
Show me mercy
來救贖我吧
Can someone rescue me
有沒有人能夠救我呀

Lyrics by Muse/顥德 譯(Chinese Translation by Xconzona Deckons)
如有侵權敬請告知;亦歡迎各方指教!

arrow
arrow
    全站熱搜

    xconzona 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()