【Dead Inside/心死 故事】
本專輯的主人公故事從此開始,
由於付出的感情毫無回報、又被無情地遺棄,
因而從此失去了人生的摯愛與人生希望,
覺得自己不能再愛人、也無法再被愛,
心死之餘,漸漸地失去自己的人性……

Muse - Dead Inside (Youtube 歌詞影片連結)

Muse - Dead Inside (Youtube MV連結)

Revere a million prayers
尊敬地禱告百萬次
And draw me into your holiness
把我拉進妳的神聖核心
But there's nothing there
但是我找不到任何東西
Light only shines from those who share
因為只有在樂於分享的人身上才看得到光
Unleash a million drones
釋放百萬台偵測機
And confine me then erase me babe
鎖定我並把我除去
Do you have no soul
妳是不是失去了靈魂
It's like it died long ago
似乎很久以前就已亡佚
Your lips feel warm to the touch
但妳的嘴脣仍可以傳出體溫
You can bring me back to life
能夠讓我起死回生
On the outside you're ablaze and alive
妳的外表看似閃耀且富有生機
But you're dead inside
但妳的心早已死了

You're free to touch the sky
妳可以自由地碰觸到天空
Whilst I am crushed and pulverised
但我卻在空中墜毀並化成粉末
Because you need control
妳想要取得控制權
Now I'm the one who's letting go
所以我現在得放妳走
You like to give an inch
妳喜歡保持咫尺的距離
Whilst I am giving infinity
但我卻只能讓出天涯
But now I've got nothing left
我已經一無所有
You have no cares and I'm bereft
妳對我的失去不屑一顧
Your skin feels warm to caress
擁抱妳的時候,妳的皮膚尚有體溫
I see magic in your eyes
我也在妳的眼神中看見魔力
On the outside you're ablaze and alive
但是妳的外表看似閃耀且富有生機
But you're dead inside
妳的心卻已化為虛無

Feel me now
感受我吧
Hold me please
緊緊抱著我吧
I need you to see who I am
我想讓妳知道我是誰
Open up to me
向我敞開心胸吧
Stop hiding from me
別再躲避行蹤
It's hurting me
而讓我感到難受
Only you can stop the pain
此時此刻只有妳能紓緩我的痛
Don't leave me out in the cold
別把我留在寒冬
Don't leave me out to die
別讓我自生自滅
I gave you everything
我已經給妳我的全部
I can't give you any more
我已無能再付出給妳
Now I've become just like you
現在的我變得像妳一樣
My lips feel warm to the touch
我的嘴脣似乎還能感覺到體溫
But my words seem so alive
而我說的一字一句彷彿活靈活現
My skin is warm to caress
我以為我的皮膚也能感受體溫
I'll control and hypnotize
我以為我還能控制我的軀體
You've taught me to lie without a trace
但妳已操控我去欺騙世人而不留痕跡
And to kill with no remorse
讓我去殺戮而毫不自悔
On the outside I'm the greatest guy
從外表上看來我似乎是這世界上最好的人
Now I'm dead inside
原來我的心根本就冰冷無情

Lyrics by Muse/顥德 譯(Chinese Translation by Xconzona Deckons)
如有侵權敬請告知;亦歡迎各方指教!

arrow
arrow
    全站熱搜

    xconzona 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()