這首歌是由Bruno Mars在2010年所創作的作品,
收錄在當年10月5日(我的生日耶)所發行的專輯《Doo-Wops & Hooligans》中。

他甜美的聲線再加上甜美的歌詞,
讓這首歌成為女孩們最想聽到的情歌之一~

Bruno Mars - Just The Way You Are (Youtube MV連結)

Oh, her eyes, her eyes make the stars look like they're not shining
她的雙眼讓星星自慚形穢(覺得自己不在閃爍)
Her hair, her hair, falls perfectly without her trying
她的頭髮自然垂落時看起來是多麼地完美
She's so beautiful, and I tell her everyday
我每天都告訴她有多麼漂亮
Yea, I know, I know, when I compliment her she won't believe me
我知道她總是不相信我對她的稱讚
And it's so, it's so sad to think that she don't see what I see
讓人難過的是,她都看不到她在我眼裡的樣子
But every time she asks me, do I look okay, I say
不過每次在她問我「我看起來好嗎?」的時候,我會說

When I see your face, there is not a thing that I would change
當我看見妳的臉,我絲毫不想改變它
Cause you're amazing, just the way you are
因為妳是多麼完美,就是妳本有的樣子
And when you smile, the whole world stops and stares for awhile
而當妳微笑時,整個世界都停在此刻
Cause girl you're amazing, just the way you are, hey
因為妳是多麼完美,就是妳本有的樣子

Her lips, her lips I could kiss them all day if she'd let me
如果她允許的話,我可以親吻她的脣一整天
Her laugh, her laugh she hates but I think it's so sexy
她雖然不喜歡她的笑容,但我覺得那好性感
She's so beautiful, and I tell her everyday
我每天都告訴她有多麼漂亮
Oh, you know, you know, you know I'd never ask you to change
妳知道,我從來就沒說過妳需要改變
If perfect's what you're searching for then just stay the same
如果完美是妳所追求的目標,乾脆就保留現在的樣貌
So don't even bother asking if you look okay, you know I'll say
所以別吝嗇去問妳看起來是否還好,因為妳知道我總是會說

When I see your face, there is not a thing that I would change
當我看見妳的臉,我絲毫不想改變它
Cause you're amazing, just the way you are
因為妳是多麼完美,就是妳本有的樣子
And when you smile, the whole world stops and stares for awhile
而當妳微笑時,整個世界都停在此刻
Cause girl you're amazing, just the way you are
因為妳是多麼完美,就是妳本有的樣子

The way you are, the way you are
妳本有的樣貌啊
Girl you're amazing, just the way you are
讓妳變得多麼完美
When I see your face there's not a thing I would change
當我看見妳的臉,我絲毫不想改變它
Cause you're amazing just the way you are
因為妳是多麼完美,就是妳本有的樣子
And when you smile, the whole world stops and stares for awhile
而當妳微笑時,整個世界都停在此刻
Cause girl you're amazing, just the way you are, yea
因為妳是多麼完美,就是妳本有的樣子

Lyrics by Bruno Mars/顥德 譯(Chinese Translation by Xconzona Deckons)
如有侵權敬請告知;亦歡迎各方指教!

arrow
arrow
    全站熱搜

    xconzona 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()