Muse - Something Human (Youtube MV 連結)

My circuits have blown
線路連結都已經斷了
I know it's self imposed
我知道它的負荷過重
And all I have shared
而那些我曾分享的事物
And all I have loved
那些我所愛過的事物
Is all I have known
是我現在僅存的感知

But something has changed
但情況變得不同了
I feel so alive
我從未感到如此強烈的存在感
My life just blew up
生活已經爆炸了
I'd give it all up
我也要拋棄它了
I'll depressurize
釋放出所有的壓力

Aahh

10,000 miles left on the road
還有一萬哩遠
Aahh

500 hours until I'm home
再五百小時就到家了
I need something human, human
我需要取得人性
Human, human
人性

Let's face all our fears
正視我們的恐懼吧
Come out of the shade
從陰影中現身吧
Let's burn all the money
把錢財全部燒光
Absolve all the lies
赦免所有的謊言
And wake up unscathed
然後帶著健全的身心甦醒

The big picture's gone
事物的框架消逝了
Replaced with visions of you
取而代之的是你的遠見
Now life can begin
新的生命得以誕生
I've cleansed all my sins
我也洗淨了罪孽
I'm about to break through
準備好出人頭地

Aahh

5,000 miles left on the road
還有五千哩路
Aahh

200 hours until I'm home
再兩百小時就可以到家了
I need something human, human
我需要取得人性
Human, human
人性
And I need the touch
我需要實體的碰觸
And something human, human
和其他有人性的事物

Aahh

Less than a mile left on the road
剩不到一哩路
Aahh

I'll be crawling though your door
爬著也要到你的門口
I need something human, human
去取得有人性的事物
Human, human
人性
And I need your love
我還要你的愛
And something human, human
和其他帶有人性的事物

Lyrics by Muse/顥德 譯(Chinese Translation by Xconzona Deckons)
如有侵權敬請告知;亦歡迎各方指教!

arrow
arrow
    文章標籤
    Muse
    全站熱搜

    xconzona 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()