【[JFK]+Defetor/[甘迺迪總統]+背叛者 故事】
主人公決定反抗之後,
收聽到了一場署名來自JFK(John F. Kennedy)的演講,
述說著人們不能被冷血機器的系統操控,
而是要成為與生俱來的樣子:自由且獨立。
因此主人公也在這光芒之下奮戰,
成為一位重拾自由的背叛者。

Muse - [JFK]+Defector (Youtube 歌詞影片連結)

【JFK】
For we are opposed around the world
我們一直以來都被這個世界遺棄
By a monolithic and ruthless conspiracy
臣服在這龐大的無情陰謀之下
That relies primarily on covert means
利用那些見不得光的方法
For expanding its sphere of influence
一直擴大它那勢力的版圖

On infiltration instead of invasion
用逐步滲透而不是強行突破
On subversion instead of elections
用直接顛覆而不是選賢與能
On intimidation instead of free choice
用恐嚇威脅而不是自由意志
On guerrillas by night instead of armies by day
用夜間游擊而不是白天對決

It is a system which has conscripted
這是一個系統
Vast human and material resources
招募了許多人、掌控了許多資源
Into the building of a tightly knit
深入架構良好的建築當中
Highly efficient machine that combines military, diplomatic
創造出一台機器來整合軍事、外交、
Intelligence, economic, scientific and political operations
智慧、經濟、科學、與政治的手段
Its preparations are concealed, not published
它的整頓過程都是隱瞞的、不是光明正大的
Its mistakes are buried, not headlined
它的出錯都是被掩蓋的、不是公諸於世的
Its dissenters are silenced, not praised
它的反對者都已被禁言了、不是公開公正的

【Defector】
Free, yeah, I'm free
自由了,我終於自由了
From your inciting
從你的煽動之下脫離了
You can't brainwash me
你不能再對我洗腦了
You've got a problem
看你的系統出了什麼問題

Free, yeah, I'm free
自由了,我終於自由了
From society
從這個社會中脫離了
You can't control me
你不能再掌控我了
I'm a defector
我是個背叛者

You think you're strong
你以為你夠強大
And you can't be broken
不會被推翻
But you empire is dissolving
但你的帝國正在瓦解

You thought, you thought
你覺得
I was weak
我非常弱小
But you got it wrong
但你錯了
Look into my eyes
看著我的雙眼
I'm a defector
我背叛你了

Free, yeah, I'm free
自由了,我終於自由了
From your inciting
從你的煽動之下脫離了
You can't brainwash me
你不能再對我洗腦了
You've got a problem
看你的系統出了什麼問題

Free, yeah, I'm free
自由了,我終於自由了
From society
從這個社會中脫離了
You can't control me
你不能再掌控我了
I'm a defector
我是個背叛者

Your blood is blue
你的血液是藍色(看你多麼忠心耿耿)
And your minds turned green
你的心智是綠色(看你多麼壞心腸)
And your belly is all yellow
而你的肚皮則是黃色(看你思維多麼迂腐)

You believe
你以為
Your throne is too high
你的王座太高
To be overthrown
不可能會被推翻
We'll watch it get razed
我們將見證它的崩毀
By a defector
在一個背叛者手下

Free, yeah, I'm free
自由了,我終於自由了
From your inciting
從你的煽動之下脫離了
You can't brainwash me
你不能再對我洗腦了
You've got a problem
看你的系統出了什麼問題

Free, yeah, I'm free
自由了,我終於自由了
From society
從這個社會中脫離了
You can't control me
你不能再掌控我了
I'm a defector
我是個背叛者

I'm a defector
我就這樣背叛你囉
Free, yeah, I'm free
自由了,我終於自由了
From your inciting
從你的煽動之下脫離了
You can't brainwash me
你不能再對我洗腦了
You've got a problem
看你的系統出了什麼問題

Free, yeah, I'm free
自由了,我終於自由了
From society
從這個社會中脫離了
You can't control me
你不能再掌控我了
I'm a defector
我是個背叛者

【John F. Kennedy】
We look for strength and assistance
我們一直都在找尋強力的幫助
Confident that with your help
對你們的協助非常有信心
Man will be what he was born to be: free and independent
人類將會成為他們應有的樣子:自由且獨立

Lyrics by Muse/顥德 譯(Chinese Translation by Xconzona Deckons)
如有侵權敬請告知;亦歡迎各方指教!

arrow
arrow
    全站熱搜

    xconzona 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()