Muse - Won't Stand Down (Youtube MV 連結)

I never believed that I would concede and let someone trample me
從未想過我會卑躬屈膝、受人蹂躪
You strung me along, I thought I was strong but you were just gaslighting me
你戲弄著我,我以為我心志堅定但仍受你情緒勒索
I've opened my eyes and counted the lies and now it is clearer to me
待我終於開眼、細數謊言,才終於看得更加清晰
You are just a user and an abuser, living vicariously
你就只是個利用者、還是個濫用者,拿別人的經驗成就自己(註1)

I never believed that I would concede and get myself blown asunder
從未想過我會卑躬屈膝、靈肉分離
You strung me along, I thought I was strong but now you have pushed me under
你戲弄著我,我以為我心志堅定但仍被你推入深淵
I've opened my eyes and counted the lies now it is clearer to me
待我終於開眼、細數謊言,才終於看得更加清晰
You are just a user and an abuser and I refuse to take it
你就只是個利用者、還是個濫用者,現在我拒絕再忍受你

Won't stand down, I'm growing stronger
絕不退縮,我會變得更強大
Won't stand down, I'm owned no longer
絕不讓步,我已經重獲新生
Won't stand down, you've used me for too long
絕不妥協,你已經利用我太久了
Now die alone
就此消失吧

Now I'm coming back, a counterattack, I'm playing you at your own game
我回過頭來就是反擊,在你構築的世界玩弄你
I'm cutting you out, a shadow of doubt is gonna hang over your name
我會切斷與你的聯繫,讓猜疑的恐懼包圍你
I've opened my eyes, I see your disguise, I will never see you the same
待我開眼看穿你的偽裝,你便不再是我的威脅
I know how to win, before you begin, I'll shoot you before you take aim
我勝券在握,在你鎖定之前,我就會擊倒你

Now I'm coming back, a counterattack, a psychological war
我回過頭來就要在心理上反擊
I'm cutting you in, I'm under your skin, now I'm gonna settle the score
我將滲入你的生活、和你算份總帳
I've opened my eyes, I see your disguise, I will never see you the same
待我開眼看穿你的偽裝,你便不再讓我臣服
I know how to win, before you begin, I'll shoot you before you take aim
我勝券在握,在你瞄準之前,我便將你擊斃

Won't stand down, I'm growing stronger
絕不退縮,我會變得更強大
Won't stand down, I'm owned no longer
絕不讓步,我已經重獲新生
Won't stand down, you've used me for too long
絕不妥協,你已經利用我太久了
Now die alone
就此消失吧

(Won't stand down)
(絕不退縮)
(Breaking out)
(殺出重圍)
(Won't stand down)
(永不妥協)

Won't stand down, I'm growing stronger
絕不退縮,我會變得更強大
Won't stand down, I'm owned no longer
絕不讓步,我已經重獲新生
Won't stand down, you've used me for too long
絕不妥協,你已經利用我太久了
Now die alone
入土為安吧

(Won't stand down)
(絕不退縮)
(Won't stand down)
(永不妥協)

註1:living vicariously意指「間接地活著」,代表自己從未體驗過,而把別人的經驗當成自己的經驗。

Lyrics by Muse/顥德 譯(Chinese Translation by Xconzona Deckons)
如有侵權敬請告知;亦歡迎各方指教!

arrow
arrow
    文章標籤
    Muse
    全站熱搜

    xconzona 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()